Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

  • DirectionMały Inżynier, Zagrodnicza 8a 61-654 Poznań
  • Phone+48 516 037 585 
  •  

Z początkiem października 2017 Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera wraz z Volkswagen Poznań rozpoczęła  II edycję programu Szkoła Małego Inżyniera.
Do udziału zapraszamy wielkopolskie szkoły podstawowe i gimnazjalne, rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony www.szkolamalegoinzyniera.pl.

W ramach projektu „Szkoła Małego Inżyniera” placówki oświatowe mogą uzyskać kompletny i unikatowy zestaw, który dostarczy im wiedzy, narzędzi oraz pomysłów do zarażenia pasją do robotyki uczniów szkoły. W skład każdego z nich wchodzą: zestawy klocków LEGO® MINDSTORMS® EV3 do budowy oraz programowania robotów o wartości 6000 złotych, całodniowy festiwal technologiczny odbywający się w zwycięskiej szkole, pełen niezwykłych pokazów stanowisk edukacyjny oraz warsztatów z zakresu robotyki oraz programowania dla wszystkich uczniów szkoły oraz certyfikowane szkolenie z prowadzenia zajęć z wykorzystaniem klocków LEGO® MINDSTORM EV3 dla dwóch nauczycieli zatrudnionych w szkole.

By mieć szansę udziału w programie należy zgłosić swój udział wysyłając prosty formularz dostępny na stronie. Po weryfikacji zgłoszenia rozpoczyna się głosowanie.. Warto zachęcać uczniów, nauczycieli, rodziców do głosowania na Waszą placówkę, bo każdy głos ma znaczenie ! Każda osoba może oddać jeden głos dziennie. Spośród nadesłanych zgłoszeń 13 szkół z największą liczbą głosów otrzyma unikatowy zestaw nagród. 

 

PZUCiekawi świata odkrywcy, wielcy konstruktorzy i zapaleni programiści, wszyscy zebrali się w Zespole Szkół w Daszewicach by przez kilka miesięcy wspólnie pracować nad swoimi projektami. A o kim mowa? O uczniach i nauczycielach Szkoły Podstawowej w Daszewicach. Właśnie zakończył się tam pierwszy etap projektu „Polibuda w Daszewicach”, który organizujemy wspólnie z Zespołem Szkół w Daszewicach.

Projekt rozpoczął się we wrześniu od szkolenia nauczycieli z prowadzenia zajęć w ramach Naukowego Laboratorium, Akademii programowania i Warsztatów Konstruktorskich. Następnie rozpoczęły się zajęcia dla uczniów Szkoły Podstawowej, które trwały do połowy lutego 2016.
Na zajęciach z Naukowego Laboratorium uczniowie wykonali różnorodne eksperymenty badając prawa otaczającego ich świata. Uczestnicy min. zbadali ciśnienie atmosferyczne za pomocą kartki, wody i kubeczka, sprawdzili jaki gaz powstaje kiedy zmieszamy ocet i sodę oraz zwiększyli swoje pole widzenia budując własny peryskop. Na każdych Warsztatach Konstruktorskich uczniowie ćwiczyli swoje umiejętności manualne, uczyli się obsługiwać narzędzia, odkrywali prawa fizyki budując katapultę, poznawali podstawy elektroniki tworząc łodzie i rozwijali myślenie przestrzenne konstruując labirynt.
Podczas Akademii Programowania uczniowie wykorzystywali środowisko programistyczne - SCRATCH, stworzone na MIT (Massachusetts Institute of Technology). Ucząc się języka programowani i rozwijając kreatywność tworzyli ciekawe wizualnie aplikacje z grafiką, dźwiękiem, możliwością interakcji – gry, quizy, labirynty itp. Efektami swojej pracy uczniowie mogą dzielili się z innymi za pomocą internetu.
W drugim semestrze rozpoczynają się zajęcia dla uczniów Gimnazjum w Daszewicach.

 

Projekt realizowany dzięki wsparciu finansowym Fundacji PZU 

LOGO POZNAN PL RGB bz

„Akademia Robotyki”

Celem projektu, skierowanego do uczniów poznańskich szkół podstawowych, jest pogłębianie wiedzy z zakresu robotyki, w powiązaniu odbywającym się Europejskim Tygodniem Robotyki.


I ETAP – FESTIWAL NAUKOWY dla klas IV-VI szkoły podstawowej
Na każdej z festiwalowych aktywności uczniowie będą mieli szansę obserwowania, badania, dociekania, odkrywania praw i zależności otaczającego ich świata.

Program Festiwalu naukowego:
1. „Jak robot postrzega świat – czujniki stosowane w robotyce” – fascynujący wykład połączony z prezentacją działania robotów, zorganizowany dla wszystkich klas IV-VI szkoły. Wykład ma za zadanie otwarcie festiwalu, wprowadzenia w temat technologii oraz dostarczenia informacji na temat Europejskiego Tygodnia Robotyki. (ok. 45 minut).

2. Wytwórnia robotów – warsztaty z robotyki – zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem innowacyjnych klocków LEGO Mindstroms, które pozwalają na skonstruowanie własnych robotów z klocków i zaprogramowania ich do wykonywania określonych czynności. (2 warsztaty x 1,5 h zegarowej)

3. Centrum kodowania – warsztaty z programowania – do przeprowadzenia zajęć zostanie wykorzystany wizualny język programistyczny – SCRATCH, który umożliwi stworzenie prostych gier i aplikacji. (4 warsztaty x 45 minut) .

4. Strefa technologii – wystawa stanowisk samoobsługowych – uczniowie pod opieką instruktora testować będą urządzenia technologiczne, m.in. grę Mindflex, Puck Collect, Makey Makey oraz różnorodne roboty, które są zdalnie sterowane przez uczestników wydarzenia. (4 x 45 minut) .


2 ETAP - KONKURS ROBO Wynalazca dla klas IV-VI szkoły podstawowej

Uczniowie będą mieli za zadanie stworzyć projekt robota, który byłby pomocny dla nich, ich rówieśników, rodziców czy dziadków w codziennym życiu.
Projekt powinien być przygotowany w formie plakatu zawierającego grafikę lub rysunek obrazujący wygląd wymyślonego robota, zasady jego funkcjonowania oraz informacje do czego służy i komu w czym pomaga.
Prace będą przesyłane  do Fundacji, a następnie oceniane.

Prace należy przesłać w formie elektronicznej lub papierowej na adres: Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera, ul. Zagrodnicza 8a, 61-654 Poznań lub na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Nagrodą w konkursie będzie zestaw edukacyjny dla autora najciekawszego projektu.

Projekt dofinansowany ze środków Urzędu Miasta Poznania, udział w nim jest całkowicie bezpłatny.

 

 

 

 

 

PL EN+