Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

  • DirectionMały Inżynier, Zagrodnicza 8a 61-654 Poznań
  • Phone+48 516 037 585 
  •  

Projekt pt.” Akademia Przyszłości w Gminie Sułów” jest realizowany przez Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera w partnerstwie z Gminą Sułów, w okresie I.2024–XII.2025. Projekt skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z Gminy Sułów (woj. lubelskie), znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej: Szkoły Podstawowej w Michałowie, Szkoły Podstawowej w Sułowie, Szkoły Podstawowej w Tworyczowie.

Cel główny projektu: Od 01.01.2024 do 31.12.2025 48 uczniów (ucz.) (24K;24M) znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej ze szkół podstawowych Gminy Sułów (woj.lubelskie) rozwinie kompetencje, umiejętności, uzdolnienia, zainteresowania uczniów poza edukacją formalną.

W projekcie przewidziano realizację bezpłatnych zajęć dodatkowych:

  1. STEM - zajęcia w formie warsztatów rozwijające wiedzę i umiejętności z różnych dziedzin: nauka(S), technologia(T), inżynieria(E) i matematyka(M).
  2. Umiejętności poznawcze - warsztaty, nastawione na rozwój kompetencji społecznych, uczenia się i komunikacji.
  3. Językowe zajęcia grupowe - zajęcia rozwijające umiejętności porozumiewania się w językach obcych.
  4. Sportowe zajęcia grupowe nastawione na aktywny rozwój w ramach grupowych dyscyplin sportowych.
  5. Artystyczne warsztaty rozwijające zainteresowania w obszarze plastyki, muzyki i teatru.
  6. Laboratorium Naukowe - warsztaty, na których uczestnicy samodzielnie wykonają doświadczenia, zgłębiając jednocześnie wiedzę z wielu dziedzin nauk ścisłych i zielonej transformacji.
  7. Pokazy naukowe, których celem jest rozwój kompetencji z obszaru nauk przyrodniczych i zainteresowanie nauką.
  8. Zajęcia wyjazdowe do miejsc związanych z naukami ścisłymi i przyrodą:
  • Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
  • Zoom Natury w Janowie Lubelskim.
  • Podziemia kredowe - Chełm.
  • Iluzja na wesoło - Park Edukacji i Rozrywki Farma Iluzji.
  • Park Zwierząt, Rozrywki i Edukacji w Wojciechowie koło Nałęczowa.

Projekt zakłada realizację poniższych rezultatów:

  1. a) podniesienie rozwój kompetencji, umiejętności i zainteresowań 60 (30K;30M) uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych i rozwijających;
  2. b) uzyskanie kwalifikacji przez 48 (24K;24M) uczniów;
  3. c) objęcie wsparciem 2 (1K;1M) uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.

Serdecznie zapraszamy!

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 299 925,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 269 925,00 zł

1. Projekt pt. "Włącz się w edukację w Szkole Podstawowej w Wietrzychowicach" jest realizowany przez Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera w partnerstwie z Gminą Wietrzychowice, w okresie VI.2024 - VIII.2026. Wartość projektu:588 322,12, w tym wkład własny w postaci udostępnienia sal 34 650,00 zł (5,89 %).
2. Cel Projektu: Do 31.08.2026 w Szkole Podstawowej im. Stanisława Miłkowskiego w Wietrzychowicach (woj.małopolskie) poprawiona zostanie jakość i dostęp do edukacji włączającej poprzez wdrożenie następujących działań:
a) realizacja zajęć dodatkowych, wyrównawczo-dydaktycznych oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów;
b) realizacja wsparcia z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji;
c) podnoszenie świadomości, umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadry w zakresie wsparcia ucznia ze specjalnymi potrzebami;
d) realizację działań o charakterze integrującym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze społecznością szkolną;
e)wzmocnienie potencjału szkoły pod względem infrastruktury i wyposażenia, w tym adaptacja pomieszczeń;
f)wykorzystanie doświadczeń związanych z edukacją włączającą innych krajów europejskich.

3. Grupę docelową stanowi 80 uczniów i 19 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Wietrzychowicach w przypadku uczniów będą to w szczególności osoby ze specjalnymi potrzebami w tym niepełnosprawnościami i niedostosowaniem społecznym.

4. Główne zadania projektu
W ramach projektu zaplanowano działania w obszarach tematycznych wynikających z diagnozy potrzeb oraz specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczestników:
a)Zajęcia dla uczniów - wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rozwoju umiejętności radzenia sobie z emocjami i trudnościami, zajęć wyrównujących poziom edukacyjny z przedmiotów matematycznych, językowych.
b)Działania włączające - działania integracyjne, umożliwiające pełne i aktywne uczestnictwo w życiu szkoły oraz włączenie społeczne, połączone z rozwojem umiejętności i wiedzy z zakresu nauk ścisłych i technicznych.
c)Szkolenia dla nauczycieli - bezpośrednie wsparcie kadr szkoły objętej wsparciem w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz zwiększenie dostępności do kadry specjalistycznej na terenie szkoły.
d)Doposażenie pracowni - zakup sprzętu i wyposażenia niezbędnego do realizacji edukacji włączającej na terenie szkoły, w tym adaptacja pomieszczeń, celem prowadzenia terapii na jej terenie oraz dostosowania wyposażenia do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami.

Wsparcie wynika z przeprowadzonej diagnozy, a działania są oparte na założeniu wspólnego kształcenia i wychowywania wszystkich dzieci i uczniów, z uwzględnieniem zróżnicowania ich możliwości.

5. Główne rezultaty projektu
a) nabycie przez 64 uczniów kwalifikacji po opuszczeniu programu,
b) nabycie przez 16 przedstawicieli kadry kwalifikacji po opuszczeniu programu,
c) objęcie wsparciem 1 szk. kształcenia ogólnego. Serdecznie zapraszamy!
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 588 322,12 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 495 390,84 zł.

Nazwa projektu: Wzmocnienie kompetencji kluczem do sukcesu w Szkole Podstawowej nr 31

Numer projektu: FEMA.07.02-IP.01-0173/23

Krótki opis projektu, jego cele i efekty:

 ”Wzmocnienie kompetencji kluczem do sukcesu w Szkole Podstawowej nr 31” jest realizowany przez Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Białołęka m.st. Warszawy, województwo mazowieckie, w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera, w okresie IX.2024–VIII.2026. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 31 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Cel główny projektu: Od 01.09.2024 do 31.08.2026 w Szkole Podstawowej nr 31 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie poprawiony zostanie dostęp do dobrej jakości kształcenia ogólnego, poprzez:

  1. Realizację zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje i umiejętności uczniów (ucz.):
  2. zajęcia z matematyki;
  3. matematyczne gry i zabawy;
  4. laboratorium przyrodnicze;
  5. język angielski;
  6. laboratorium kodowania;
  7. projekt edukacyjny.
  8. Rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań, uczniów z zakresu przedmiotów ścisłych:
  9. pokazy naukowe;
  10. półkolonie z robotyki;
  11. półkolonie z eksperymentów.
  12. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną:
  13. zajęcia socjoterapeutyczne;
  14. zajęcia psychoedukacyjne.
  15. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli:
  16. prowadzenie zajęć metodą eksperymentu.
  17. Wsparcie potencjału edukacyjnego szkół poprzez doposażenie bazy dydaktycznej służące rozwojowi umiejętności uczniów.

Wsparciem objętych zostanie 120 (60K;60M) uczniów i  3 nauczycieli (3K,0M).

Projekt zakłada realizację poniższych rezultatów:

  1. a) podniesienie rozwój kompetencji i umiejętności 96 (48K;48M) uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych i rozwijających;
  2. b) podniesienie kwalifikacji zawodowych 3 nauczycieli (3K,0M),
  3. c) wyposażenie pracowni przedmiotowych w Szkole Podstawowej nr 31 w Warszawie.

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 663 315,00 zł;

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 331 657,50 zł

Nazwa projektu: Wzmocnienie kompetencji kluczem do sukcesu w Szkole Podstawowej nr 118

Numer projektu: FEMA.07.02-IP.01-0174/23

Krótki opis projektu, jego cele i efekty:

Projekt pt.: ”Wzmocnienie kompetencji kluczem do sukcesu w Szkole Podstawowej nr 118” jest realizowany przez Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Białołęka m.st. Warszawy, województwo mazowieckie w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera, w okresie IX.2024–VIII.2026. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza.

Cel główny projektu: Od 01.09.2024 do 31.08.2026 w Szkole Podstawowej nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza poprawiony zostanie dostęp do dobrej jakości kształcenia ogólnego, poprzez:

  1. Realizację zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje i umiejętności uczniów (ucz.):
  2. zajęcia z matematyki;
  3. laboratorium przyrodnicze;
  4. język angielski;
  5. język hiszpański;
  6. laboratorium kodowania;.
  7. projekt edukacyjny.
  8. Rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań, uczniów z zakresu przedmiotów ścisłych:
  9. pokazy naukowe;
  10. półkolonie z robotyki;
  11. półkolonie z eksperymentów;
  12. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli:
  13. prowadzenie zajęć metodą eksperymentu;
  14. Wsparcie potencjału edukacyjnego szkół poprzez doposażenie bazy dydaktycznej służące rozwojowi umiejętności uczniów.

Wsparciem objętych zostanie 120 (60K;60M) uczniów i  3 nauczycieli (3K,0M).

Projekt zakłada realizację poniższych rezultatów:

  1. a) podniesienie rozwój kompetencji i umiejętności 96 (48K;48M) uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych i rozwijających;
  2. b) podniesienie kwalifikacji zawodowych 3 nauczycieli (3K,0M),
  3. c) wyposażenie pracowni przedmiotowych w Szkole Podstawowej nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza.

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 667 887,75  zł;

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 333 943,88 zł

Nazwa projektu: Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach

Numer projektu: FEMA.07.02-IP.01-0180/23

Krótki opis projektu, jego cele i efekty:

Projekt pt.: ”Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach” jest realizowany przez Miasto Ząbki, województwo mazowieckie w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera, w okresie VII.2024–VI.2026. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach.

Cel główny projektu: Od 01.07.2024 do 30.06.2026 w Szkole Podstawowej nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach poprawiony zostanie dostęp do dobrej jakości kształcenia ogólnego, poprzez:

  1. Realizację zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje i umiejętności uczniów (ucz.):
  2. matematyczne gry i zabawy;
  3. laboratorium przyrodnicze;
  4. laboratorium kodowania;
  5. projekt edukacyjny;
  6. Rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań, uczniów z zakresu przedmiotów ścisłych:
  7. pokazy naukowe;
  8. półkolonie z robotyki;
  9. półkolonie z eksperymentów.
  10. Realizację dodatkowych zajęć edukacyjno-wyrównawczych oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczną:
  11. zajęcia wyrównawcze z przedmiotów humanistycznych (j.polski, historia, WOS;)
  12. korekcyjno - kompensacyjne;
  13. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli:
  14. prowadzenie zajęć metodą eksperymentu;
  15. proGRAMuj w Minecraft.
  16. Wsparcie potencjału edukacyjnego szkół poprzez doposażenie bazy dydaktycznej służące rozwojowi umiejętności uczniów.

 

Wsparciem objętych zostanie 120 (60K;60M) uczniów i  6 nauczycieli.

Projekt zakłada realizację poniższych rezultatów:

  1. a) podniesienie rozwój kompetencji i umiejętności 96 (48K;48M) uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych i rozwijających;
  2. b) podniesienie kwalifikacji zawodowych 5 nauczycieli (4K,1M),
  3. c) wyposażenie pracowni przedmiotowych w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach.

Serdecznie zapraszamy!

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 667 833,75 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 333 916,88 zł

Nazwa projektu: Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 6 w Ząbkach

Numer projektu: FEMA.07.02-IP.01-0181/23

Krótki opis projektu, jego cele i efekty:

Projekt pt.: ”Nowoczesna edukacja w Szkole Podstawowej nr 6 w Ząbkach” jest realizowany przez Miasto Ząbki, województwo mazowieckie, w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera, w okresie IX.2024–VIII.2026. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 6 im. Małgorzaty Dydek w Ząbkach.

Cel główny projektu: Od 01.09.2024 do 31.08.2026 w Szkole Podstawowej nr 6 im. Małgorzaty Dydek w Ząbkach poprawiony zostanie dostęp do dobrej jakości kształcenia ogólnego, poprzez:

  1. Realizację zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje i umiejętności uczniów (ucz.):
  2. zajęcia z matematyki;
  3. matematyczne gry i zabawy;
  4. laboratorium przyrodnicze;
  5. język angielski;
  6. język niemiecki;
  7. laboratorium kodowania;
  8. projekt edukacyjny.
  9. Rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań, uczniów z zakresu przedmiotów ścisłych:
  10. pokazy naukowe;
  11. półkolonie z robotyki;
  12. półkolonie z eksperymentów.
  13. Realizację dodatkowych zajęć edukacyjno-wyrównawczych oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
  14. zajęcia wyrównawcze z matematyki;
  15. zajęcia wyrównawcze z przedmiotów ścisłych (przyroda,biologia, chemia, fizyka, geografia);
  16. zajęcia wyrównawcze z przedmiotów humanistycznych (j.polski, historia, WOS);
  17. zajęcia korekcyjno - kompensacyjne;
  18. zajęcia socjoterapeutyczne.
  19. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli:
  20. prowadzenie zajęć metodą eksperymentu;
  21. ProGRAMuj w Minecraft.
  22. Wsparcie potencjału edukacyjnego szkół poprzez doposażenie bazy dydaktycznej służące rozwojowi umiejętności uczniów.

Wsparciem objętych zostanie 120 (60K;60M) uczniów i  6 nauczycieli.

Projekt zakłada realizację poniższych rezultatów:

  1. a) podniesienie rozwój kompetencji i umiejętności 96 (48K;48M) uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych i rozwijających;
  2. b) podniesienie kwalifikacji zawodowych 5 nauczycieli (4K,1M),
  3. c) wyposażenie pracowni przedmiotowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Ząbkach.

Serdecznie zapraszamy!

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 667 113,80 zł            

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 333 556,90 zł

PL EN+