1. Projekt pt. "Włącz się w edukację w Szkole Podstawowej w Wietrzychowicach" jest realizowany przez Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera w partnerstwie z Gminą Wietrzychowice, w okresie VI.2024 - VIII.2026. Wartość projektu:588 322,12, w tym wkład własny w postaci udostępnienia sal 34 650,00 zł (5,89 %).
2. Cel Projektu: Do 31.08.2026 w Szkole Podstawowej im. Stanisława Miłkowskiego w Wietrzychowicach (woj.małopolskie) poprawiona zostanie jakość i dostęp do edukacji włączającej poprzez wdrożenie następujących działań:
a) realizacja zajęć dodatkowych, wyrównawczo-dydaktycznych oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów;
b) realizacja wsparcia z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji;
c) podnoszenie świadomości, umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadry w zakresie wsparcia ucznia ze specjalnymi potrzebami;
d) realizację działań o charakterze integrującym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze społecznością szkolną;
e)wzmocnienie potencjału szkoły pod względem infrastruktury i wyposażenia, w tym adaptacja pomieszczeń;
f)wykorzystanie doświadczeń związanych z edukacją włączającą innych krajów europejskich.
3. Grupę docelową stanowi 80 uczniów i 19 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Wietrzychowicach w przypadku uczniów będą to w szczególności osoby ze specjalnymi potrzebami w tym niepełnosprawnościami i niedostosowaniem społecznym.
4. Główne zadania projektu
W ramach projektu zaplanowano działania w obszarach tematycznych wynikających z diagnozy potrzeb oraz specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczestników:
a)Zajęcia dla uczniów - wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rozwoju umiejętności radzenia sobie z emocjami i trudnościami, zajęć wyrównujących poziom edukacyjny z przedmiotów matematycznych, językowych.
b)Działania włączające - działania integracyjne, umożliwiające pełne i aktywne uczestnictwo w życiu szkoły oraz włączenie społeczne, połączone z rozwojem umiejętności i wiedzy z zakresu nauk ścisłych i technicznych.
c)Szkolenia dla nauczycieli - bezpośrednie wsparcie kadr szkoły objętej wsparciem w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz zwiększenie dostępności do kadry specjalistycznej na terenie szkoły.
d)Doposażenie pracowni - zakup sprzętu i wyposażenia niezbędnego do realizacji edukacji włączającej na terenie szkoły, w tym adaptacja pomieszczeń, celem prowadzenia terapii na jej terenie oraz dostosowania wyposażenia do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Wsparcie wynika z przeprowadzonej diagnozy, a działania są oparte na założeniu wspólnego kształcenia i wychowywania wszystkich dzieci i uczniów, z uwzględnieniem zróżnicowania ich możliwości.
5. Główne rezultaty projektu
a) nabycie przez 64 uczniów kwalifikacji po opuszczeniu programu,
b) nabycie przez 16 przedstawicieli kadry kwalifikacji po opuszczeniu programu,
c) objęcie wsparciem 1 szk. kształcenia ogólnego. Serdecznie zapraszamy!
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 588 322,12 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 495 390,84 zł.